Zapraszam wszystkich pasjonatów techniki grania kciukiem. Jest kilka określeń tej techniki: Klang, Slap lub po prostu kciukowanie.



SLAP - akcent na co trzecią szesnastkę - fraza dwutaktowa, 126 bpm.


Drugie z cyklu ćwiczenie bardzo popularnej figury. Mega często wykorzystywanej.

Na przestrzeni dwóch taktów szarpiemy co trzecią szesnastkę. Gramy oczywiście z metronomem. W tempie 126 bpm gramy tą samą figurę na przemian ósemkami i szesnastkami.

Czyli tak jak byśmy grali szesnastkammi na przemian tempo 63bpm i 126bpm.

Szarpiemy na przemian oktawę i septymę od dźwięku niskiego. Warto też do szarpania używać naprzemiennie palca wskazującego i środkowego prawej ręki.

Dodatkowo ćwiczymy ogrywanie fragmentu gamy. W tym przypadku 5 pierwszych dźwięków eolskiej c-moll.

W czasie ćwiczenia do uzyskania oktawy używamy palca małego. Septymę uzyskujem czasami dociskając strunę G1 palcem wskazującym a w jednym przypadku (na trzeciej pozycji) palca serdecznego.

Nie możemy zpominać o tłumieniu niepotrzebnych strun. Strunę E4 i B5 tłumimy palcem środkowym lewej dłoni.

Dobrej zabawy.

SLAP - akcent na co trzecią szesnastkę - fraza dwutaktowa, 126 bpm.

 

Poniżej nuty, tabulatury i pliki programu TuxGuitar 

slap-akcentowanie-co-trzeciej-szesnastki-dwa-takty.pdf

slap-akcentowanie-co-trzeciej-szesnastki-dwa-takty.tg

SLAP - akcent na co trzecią szesnastkę - fraza dwutaktowa, 126 bpm.





POKAŻ WSZYSTKIE